Haruskah Aku

Kerna diusung dengan mehnah dah berbagai tohmahan.Perasaan ini begitu keliru dengan keadaan sekeliling.Inilah dunia dan inilah hedonisme.Tapi,dimanakah ISLAM??Yang kulihat disini hanyalah Islam pada nama.Tapi,dalam perbuatan Islam memang tidak ada di sini.Pernah sekali ansar terdengar ayat ali-imran"Sesiapa yang mencari agama selain dari ALLAH,maka hidupnya tidak diterima oleh ALLAH'Jelas dan benar.Mungkin mereka sama sekali sudah tewas dalam perang pemikiran.Jiwa Islam dalam diriku ini lemah dan kurang.Bersama-sama dengan panji islam,aku ingin menyampaikan dakwah islamiyah kepada satu dunia.Kelak satu dunia akan menerimaku.Seperti mana dalam Hadis Sampaikanlah walaupun seppotong ayat.Jadi, saya menyahut dan berpegang pada prinsip ini.Haruskah aku berjiwa islam besar.Haruskah aku ditenggelam hiburan dunia.Haruskah aku mendalami ilnmu agama.Haruskah aku mejadi mukmin professional

0 comments: